dinsdag 15 januari 2008

Sugar Nellies a la workshop LInda Muhren


Dit is de kleur aged mahogani van de distress inkt.
De vlek links zat op de scanner niet op de kaart :-)


De groene is de kleur peeled paint van de distress inkt.

Al meerdere mensen hebben nav de eerste kaart gevraagd hoe je dit doet. Vandaar nu een kleine uitleg. Het is niet ingewikkeld en je hebt ook niet veel spullen nodig. Mocht iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik het wel.
Je stempelt de afdruk die je wilt gebruiken met distress inkt op wit papier. Vervolgens werk je met water en een kwast de tekening uit. Je gebruikt verder geen inkt, alleen water. Je kijkt naar de afbeelding en kleurt iets helemaal in of geeft schaduweffecten. Vervolgens spons je de buitenkant met dezelfde kleur distress inkt. Je sponst naar de afbeelding toe, de buitenkant donkerder en naar de afbeelding toe lichter. Vervolgens stempel je in twee hoeken een leuke swirl, ook weer met dezelfde kleur distress inkt. En met een stift in bijpassende kleur zet je de streepjes (kan evt ook nog met een stempel als je die hebt). Afhankelijk van de kleur die je gebruikt hebt kun je nog met een gelpen wat accenten aanbrengen. Bijvoorbeeld zilver bij de zwarte inkt. En bij deze twee kaarten heb ik wit gebruikt. Vervolgens plak je je kaart naar eigen
inzicht in elkaar.

5 opmerkingen:

Agnes zei

ze zijn echt super geworden he,vond het ook erg leuk om te doen maar moet nog wel even goed oefenen.

Gr Ag

Patricia Derksen- Cornelissen zei

Ik ben ook 1 van de gelukkige die deze kaart samen met Jacqueline heb mogen proberen, moet mijn afbeeldingen alleen nog op de kaart plakken maar dat wordt jammer genoeg pas van het weekend.
Jacq bedankt voor de uitleg
Groetjes Patricia

Arianne zei

Ik ga dit zeker eens uitproberen.
Ziet er heel tof uit!

zauberfloete74 zei

Wow !
Diese Monogromen (Ton in Ton )Karten gefallen mir super gut.
LG Nicole

M@ureen zei

Hoi,

Ik wilde deze kaart ook eens uitproberen maar ik krijg het nog niet echt voor elkaar ... heb jij misschien nog extra tips voor mij?

Groetjes,
Maureen.